Faţa nevăzută a relaţiei angajat – angajator: contractul psihologic

Ioana David

Abstract


Oamenii interpretează evenimentele (cum ar fi promisiuni, expectanţe sau recompense promise) legate de locul de muncă, în funcţie de propriul model mintal şi propria experienţă
Aspectul comun ce se regăseşte în aceste afirmaţii ale unor noi angajaţi (în diverse companii) este încălcarea contractului psihologic. Contractul psihologic este definit ca reprezentând credinţe individuale modelate de organizaţie, referitoare la termenii unui schimb între indivizi şi organizaţie (Rousseau, Conger & Dessler, 2001). Promisiunile care compun un astfel de contract nu au o semnificaţie obiectivă. Nu este vorba de contractul de muncă aşadar. În ultimă instanţă aceste promisiuni reprezintă nişte percepţii a ceea este transmis şi ceea ce este receptat în diverse situaţii, legat de anumite caracteristici ale muncii într-o anumită companie.

Keywords


Psihologie; Managementul Resurselor Umane

References


Osland, J.S., Kolb, D.A., & Rubin, I.M. (2001)., Organizational Behavior – An Experiential Approach. New Jersey: Prentice Hall Inc.

Rousseau, D.M., Conger, J.A., & Dessler, G. (2001). The psychological contract. In J.S. Osland, D.A. Kolb & I.M. Rubin (Eds.), The Organizational Behavior Reader. New Jersey: Prentice Hall Inc.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2014 Ioana David



Asociatia de Psihologie Industriala si Organizationala
Strada Grigore Moisil, nr. 42, sector 2, București, cod poștal 023796

Creative Commons License
This work by Psihologia Resurselor Umane is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at pru.apio.ro.